وبلاگ تخصصی المپیاد فیزیک و هندسه

وبلاگ تخصصی المپیاد فیزیک و هندسه

هرکس هندسه یا فیزیک نمی‌داند وارد نشود :|

نویسندگان

بلاخره طلسمش شکست!

جمعه, ۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۸:۳۹ ب.ظ

عزیزان دلم اولین فیلم سیالات رو میتونید دانلود کنید{کنار بقیه ویدیوها گذاشتم} هر روز 30 دقیقه کلاسای سیالاتمونو پیش میبریم، تا دوهفته دیگه فول میشید! از این هفته هم برنامه‌ی ویژه‌ی مرحله 1 رو شروع می‌کنیم:

برنامه‌ی هفته اول

(1)  آزمون‌های زیر را بصورتِ آزمونی بدهید، زمان آزمون ها رو 3ساعت بگیرید:

دوره 1:   تست           مسایل            پاسخ

دوره 2:   تست           مسایل            پاسخ


(2) و آزمون‌ِ زیر را فقط حل کنید و رفع اشکال کنید، نیازی نیست بصورتِ آزمون بدهید:

دوره 3:   تست           مسایل            پاسخ


نُکَت مهم

(1)حتما بعد از آزمون پس از محاسبه درصدتون پاسخ تک تک سوالات رو از کتاب مطالعه کنید

(2)کنار سوالاتی که حل کردید ولی بدیهی نبوده علامت چوب خط و کنار سوالاتی که غلط حل کردید یا نتونستید یا در دام آموزشی(!) افتادید علامت ضربدر بذارید تا سرکلاس بررسی بشه(مهم!!)

(3)حتی اگه سوالی رو درست حل کردید حلشو از کتاب بخونید.

(4)دقت داشته باشید حل کتاب بهترین حل نیست و خیلــــــــی از سوالات رو می‌تونید با روش‌های دیگه ای حل کنید.

(5)اگر کتاب مرحله 1ای خریدید ، بازهم توصیه می‌شه حل های کتاب سپهری‌راد رو هم بخونید.

(6) فعلا برای ماه جدید ثبت نام  نخواهیم داشت ولی عزیزانی که آبان رو ثبت نام کرده بودند همچنان براشون کلاس میگزاریم!

  • ۹۳/۰۹/۰۷

نظرات  (۱۳)

  • ترمودینامیک
  • استاد، امکانش هست که ترمو هم بزارین :-؟  من ترموم ضعیفه :-Ss
    پاسخ:
    آره حتما!
    ممنونم که یه پست بدون رمز گذاشتید ما هم دلمون خوش باشه
  • دانش آموزک
  • سلام دکتر
    اگر که بنده الکترومغناطیس بلد نباشم
    و نیز از مدار هم چیزی سردرنیارم پس چه طوری باید مرحله یک بدم
    البته (ک) دانش آموزک ( ک ) ی تحبیب است
    با تشکر
    پاسخ:
    بخونید از هالیدی! مدار هم میگم بهتون!
  • حسین سامانی
  • درود ؛
    من دوان دوان دویدم تا سیالات رو دانلود کنم ( به علت قطعی ارتباط با نت ) !
    عالیه !!! ممنون...
    آقا از ما گذشت ولی یه کتاب بنویسید برا سیالات ؛ کور شدیم با الفبا ( راستی چرا الفبای سیال اینقدر کوچیکه فونتش؟!)

  • امید ظریفی
  • سلام دکتر...
    این یه دفعه دیگه واقعا خسته نباشید داره...
    میگم این برنامه برای دوم ها هم هست؟!
    پاسخ:
    سلام جانم، آره!
  • Αλιρεζα Ταβαταβαή
  • آقا چرا نظر های من تأیید نمی شود!!!!!!!!!
    آفا من جدیدا دچار مشکل "چرت و پرت نویسی" شده ام!
    یعنی که وقتی یک مسئله می بینم راه حلی مینویسم به نظر خودم درست، ولی مزخرف در واقعیت!!!
    یعنی از ایده اولیه بیخود بگیرید تا سوتی محاسباتی....
    بعد اثر منفی ای که میذاره - و فوق العاده هم شدیده - اینه که از حل مسئله زده میشم و فیزیک رو میذارم کنار -  و فوق العاده باعث شده ساعات درس خواندن من پائین بیاید.

    آقا من جداً دارم از المپیاد ناامید میشم، شما بگید دلیل این واقعه چیه؟
    خداوند حفظتان کند،
    شاگرد کوچک شما،
    علیرضا طباطبایی
    پاسخ:
    یه روز بیا حضوری باهم صحبت کنبم!
  • Αλιρεζα Ταβαταβαή
  • اگر نظر قبلی را کمی مبهم نوشته بودم، به طرز بهتری می گویم: که من اصولاً وقتی درس میخوانم که بفهمم دارم چه میخوانم و درس به طور مطلق توی مخ من فرو برود. حالا حدود یک ماه است که درسها خیلی سخت شده اند و من پس از کلّی تلاش برای توی ذهن فرو کردن مفاهیم و تئوریات به زور موفق می شوم، ولی وقتی پای مسئله حل کردن برسد من ایده های حل بیخود و کاملاً نادرست میزنم که البته تا آخر راه هم غلط پیش میروم و وقتی پس از کلی تلاش، مثلاً می بینم که یک ساعت گذشته و من دارم برای یک مسئله زپرتی هالیدی زور می زنم، به شدت حالم گرفته می شود و فیزیک را به کنار پرت می کنم.
    الان دیگر اوضاع خیلی اضطراری شده، تابستان و مهر حدود 3 ساعت در روز فیزیک می خواندم امّا قریب به یک ماه است که راندمان درسخوانی من در روز کمتر از یک ساعت است!!! (حتی در روز های تعطیل!!!)
    دکتر واقعاً درمانده شده ام، منتظر کمک های سبز شما هستم.
    شاگرد حقیر شما،
    علیرضا طباطبایی
    پاسخ:
    یه روز که مدرسه هستم بیا رده ب صحبت کنیم!
  • محمد امین زنج
  • سلام.استاد جون دمت گرم
  • محمد امین زنج
  • سلام.استاد چرا در اثبات اون فشار های برابر،گرانش رو در نظر نگرفتید؟؟
    پاسخ:
    سلام جانم، تو فیلم بعدی توضیح دادم
  • Αλιρεζα Ταβαταβαή
  • سلام آقا من امتحان دوره یک را دادم:

    تست:
    13 درست
    17 نزده
    15 غلط
    تشریحی:
    4 تا از 5 تا صحیح

    آقا شما هم می گوئید من برم خودکشی کنم با این نتیجه فراافتضاحم؟؟؟
    عملاً پنج ماه تلاش خودمو توی این آزمون دیدم!
    من برم افسردگی پیشه کنم
    فعلاً دکتر :(
    پاسخ:
    درس بخونی خوب میشه!
  • محمد امین زنج
  • سلام استاد.ببخشید پاسخ آزمون قبل رو نمیزارید؟؟؟
    پاسخ:
    چرا براتون ایمیل میشه!
  • Αλιρεζα Ταβαταβαή
  • در راستای نظر قبلی : درس خوندن خالی کافیه؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    درس بخونید، چایی بنوشید، سوال حل کنید...

    سلام


    استاد

     فرض کنید یک شخصی تا الان تقریبا هیچی (خیلی کم ) المپیاد نمیخونده و صرفا سرکلاس مطالب رو گوش میکرده و یاد میگرفته ولی خبری از خویش خوانی و تمرین و ... نبوده یا اگر بوده خیلی کم بوده

    الان بخواد بطور جدی شروع کنه ، باید از کجا شروع کنه ؟



    پ.ن : واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم که تیم دبیران از فیزیکی های دوم باخت :) :| :( :(((   !


    با تشکر

    پاسخ:
    سلام،
    فعلا شروع کنه به مثابه‌ی تراکتور بلت و هالیدی رو جاروب کردن و همه سوالاشو حل کنه!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">