وبلاگ تخصصی المپیاد فیزیک و هندسه

وبلاگ تخصصی المپیاد فیزیک و هندسه

هرکس هندسه یا فیزیک نمی‌داند وارد نشود :|

نویسندگان

آزمون شماره(1)

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۲۷ ق.ظ

آزمون شماره(1) المپیاد فیزیک سیگما

عزیزان سلام و صبح بخیر!

این پست بطور اتوماتیک ساعت 8:27 دقیقه منتشر می‌شود

بعد از دانلودِ آزمون حتما توضیحاتِ صفحه‌ی اول مطالعه شود.

دِد لاین برای آپلود فایل ها:

 دوما ---> 210 دقیقه آزمون + 15 دقیقه آپلود = ساعتِ 12 و 15 دقیقه!

سوما ---> 240 دقیقه آزمون + 15 دقیقه آپلود = ساعتِ 12 و 45 دقیقه!

موفق باشیـــــــــــــــــــد! آرام


دانلودِ سوالاتِ آزمون

دوم  - سوم

پ.ن: پسووردِ سوالات همون پسووردِ تمارین است!!


ارسال پاسخ برگ(فقط جواب‌ آخر سوال‌ها):


 


پاسخ‌های آزمون:

دوم - سوم

اگر در مورد پاسخ سوالات خطایی دیده می‌شه در نظرات اعلام کنید، تصحیح برگه ها بر اساسِ همین پاسخ‌هاست.


نتایج آزمون شماره 1

قبل از نتایج : عزیزانِ سومی اینهمه آدم غیبت آخه؟! من تنها حدسی که زدم این بود که امتحان سخت بوده کلا بیخیالش شدید!

اسامی غایبین سوم‌ها(!!) : سروش عاشورایی صفت، محمد امین آقایانی، محمد امین حیدری، امین امیر چخماقی، مهدیس حبیب پور، مائده جان نثاری، یاسمین معصومی، مهتاب عزیز پور، نوید نیک صفت، محمد کمالی، محمد رضا ترابی!!

این دوستان هم پاسخ نامه‌هاشون مشکل داشت اگه میخان دوباره بفرستن فقط تصحیح شه:

محسن موسوی، عارف محمد زاده، آرش عزیزی، علی ابراهیمی

دانلودِ نتایج:

دوم - سوم

نظرات  (۵۷)

سلام


خیلی داریم لذت می بریم از آزمون :(


تو سوال 3 یادتون رفته اون کلمه مورچه تو قسمت اول رو به لاک پشت تغییر بدید :)

یکمی هم بعضی قسمت ها گنگه .

کلا خوبه !


موفق باشیم

پاسخ:
:)) نوش جان!
من تموووم !!!!!
البته یه بررسی باید بکنم هاااا
پاسخ:
احسنت!! حتما بررسی کن!!
تقلب از اینترنت هم مجازه ؟
پاسخ:
:)) منظورت اینه که بجز اینترنت تقلب از یه جاهای دیگه هم مجازه؟!
اگه بدردتون بخوره(!) مجازه!
در سوال آخر طول اتوبوس نیاز نیست????
پاسخ:
نوشتم تو نکات مهم!
seeend
آقا دیر گفتین آی دیر گفتین !!!
من یک متغیر کمکی گرفتم مثلا L  (برای سوال آخر )
خودتون جایگذاری کنین!!!!!

پاسخ:
اگه بقیه‌اش درست باشه حله!
سوال ...
5و6
مخصوصا اون نسبیته...
  • پارسا دولتی
  • سلام

    میشه در سوال آخر فرض کرد که اتوبوس و ماشین در یک خط افقی هستند یا خیر ؟ ؟ ؟
    یعنی سپر به سپر تقریبا ! ! !
    پاسخ:
    آره، کلا هر تخمینی که خیلی هم دور از ذهن نباشه بزنید حله!
  • علیرضا طباطبایی
  • همه ی امتحان رو حل کردم جز دو تا "الف ب".
    اون سؤال اتساع زمان هم از همه بهتر بود. لامصب حل که میشد به آدم حس اینشتین بودن دست میداد!
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    آقا ولی (تو پرانتز) این دنباله هارو بلد نبودیم هااا...
    ** ** **** **** **** ***
    ***** **** **** ***

    پاسخ:
    :))) در اون حد مشکلی نداره!
  • علیرضا طباطبایی
  • آقای شاه بختی من توی سؤال شیطونک(فقط و فقط همین یه سؤال) چون هیچی عدد نداده بود من هم برای رعایت برای شتاب گرانش به جای 10 نوشتم g!!!! مشکلی داره؟؟
    پاسخ:
    کار درستی کردی اتفاقا!!
  • علیرضا طباطبایی
  • اِ آقای شاه بختی!
    این طول اتوبوس رو چرا انقدر دیر دادین؟
    من صفر گرفتم طول اتوبوسو :(
    پاسخ:
    آخه طول اتوبوس صفر خیلی بی‌انصافیه در حقِ اتوبوس! بعد اونطوری که اصلا صفر میشه زمان!
    سوالی از تابع ورسم نمودار بود ؟! 
    همه رو حل کردم ولی 99 درصد همش غلطه ! هر دفعه سوالا رو حل میکردم یه جواب در میومد !! 
    پاسخ:
    نه نبود!
    :)))
  • علیرضا طباطبایی
  • مثلاً اتوبوس اتمها طولش به صفر میل می کنه :دی
    ولی جداً آقای شاه بختی من جواب آخر در آوردم! فرض کردم این ماشین و اتوبوس و اینا ذرّات متحرکند و بعد وقتی سرعت ماشین بالا بره ذرّه ی اتوبوسی رو جا میذاره و جواب آخر اینطوری بدست میاد :(
    صد درصد کلی بی دقتی داشتم mathtype هم خیلی کارو کند می کرد. امتحان وحشتناکی بود.

    سوال لامپ اون سیگما رو باید حساب می کردیم؟؟؟
    پاسخ:
    نه فقط کافی بود به سیگما برسید! اون سیگما جوابش یه تابع دیگاما از متغیر مختلط و اینا میشه که طبیعتا کار شماها نیس! :))
    من سوال آخرو سرعت اتوموبیله رو 200 دیدم به جای 20-_________________-
    پاسخ:
    اثرات 4 ساعت خستگیِ امتحان بوده!! خوب کردی!!
    YESSSSSSSSSSSSSS!~!#@!@$#@#$^%$#&^(
    aqaye shahbakhti chera inqad dir goftin tol otoboso!!!!
    soale 2 kheyliii khob bod:-"
    soale 5m kheyli in mohasebatesho ina vaqt gir bod  adam hoselash nemiomad hal kone!:-"
    پاسخ:
    :)) حسابی خسته نباشید! هر کاری کردی خوب کردی!
    حداقل یکمی ریاضی هم بدید آزمون بعد !
    پاسخ:
    "از فیزیک که خیری ندیدیم" حذفِ به قرینه‌ی معنوی بود؟ ;)
    امیدوارم بعد از تصحیح برگه ها خودکشی نکنید -_-  
    پاسخ:
    :))))
    سر همه ی سوالا یه f=ma مینوشتم نمیدونم چرا فقط همش غلط شد ! دی:
    اگه یکی هوش حل مسائل جنایی رو نداشته باشه ( مثلا تاحالا شرلوک هولمز ندیده باشه چکار کنه؟)
    :))
    merciii! 
    پس جوابا چی شد قرار بود بزارین!
    پاسخ:
    برید یه استراحتی بکنید یکم خستگی‌تون در بره!! هرموقع استارت تصحیح برگه‌ها خورد جوابارو میزاریم، فک کنم شب اینا! تا فردا همین موقع هم نتایج میاد.
    میشه لطفا سوال اتوبوس رو حذف کنید؟؟
    من نمی دونستم!!!!!

    پاسخ:
    حذف؟!! نه! هرچه کردی عالیه!! خسته نباشی حسابی!!
  • سید علیرضا طباطبایی
  • به نظر من امتحان کمی سخت بود ولی این صبح از خواب پا شدن و mathtype و شرایط محیطی(حتی فن کامپیوترم!!!) همگی دست به دست هم دادند تا امتحان مرا خراب کنند. البته من همان طور که گفتم فقط دو تا الف ب رو ننوشتم و فکر می کنم که همین مدل امتحان، با همین سختی، همین زمان و همین مدل سؤالات خیلی برای راه انداختن آدمهای تنبلی مثل من مفید هستند.
    با تشکر فراوان از آقای شاه بختی!!!!
    پاسخ:
    خواهش می‌کنم جانم! نوش جانتون!
    بعده امتحان چه حالی میده این بخش سرگرمی و فیلم رو ببینی
    هاهاهاها
    از کجا بفهمیم که pm رسیده یا نه؟؟؟

    پاسخ:
    pm توی کجا فرستادی؟
  • مسئله جنایی
  • a چی میشد؟؟
    پاسخ:
    شهلا هم‌دستِ قاتل بوده!
    نظرات => نظر به صورت خصوصی ارسال شود.
    پاسخ:
    رسیده!! آره میشه ولی باید ببینمش حتما تا قطعی بشه گفت!
    یسسس
    آخه ینی اینقد این شهلا عقل نداشته که باید خیلی سریع تر از این حرفا رد میشد؟؟؟
    بیعقل!!
    پاسخ:
    کلی عقل داشته فقط فیزیکش ضعیف بوده!! هی میگم فیزیک بخونید برا همین چیزاست، که اگه پس فردا یه مجرمی قاتلی جنایتکاری شدید بتونید از خودتون دفاع کنید!
  • مسئله جنایی
  • ولی شراره بود ها!!
    اگه راس می گین b  چی میشه؟؟
    پاسخ:
    شراره فقط ظاهرش غلط انداز بود! و الّا بی‌گناه بود! 7 متر بر ثانیه تو ذهنمه!(قطعی نیس!)
  • امید ظریفی
  • چرا شهلا؟!
    پاسخ:
    پس کی؟
  • امید ظریفی
  • دکتر پاسخ تشریحی رو فردا بفرستیم مشکل نداره؟!
    پاسخ:
    نه جونم مشکلی نداره
    از اسمش معلومه که کار شرارست !
    از هفته ی بعد آزمونا ترمودینامیک و ... رو شامل میشه یانه؟!
    پاسخ:
    اون قیافه اش غلط اندازه!
    اپتیک و سیالات و الکترو اضافه شدن!
  • امید ظریفی
  • الآن که دارم جواب های تشریحی رو می نویسم، دارم میبینم کلاً همه رو غلط نوشتم، نمیشه جواب های پاسخ تشریحی حساب بشه؟! D:
    پاسخ:
    :)))
    سلام علیکم

    خیلی خوب میشد که پست دوم سومارو جدامیذاشتید نظرا قاطی نشه!!
    ازهمه بیشتر سوال مهره عالی بود.به خصوص اون جمله اخر"ازنتایج بخش hوg متعجب نشدید"! 
    وقت ازمون کم بود.9تاسوال چهارساعت.البته خب تشخیصش باشماست انصافا
    بعد عمری باسوال حرکت پرتابی مواجه شدیم ویاد زیاد نوشتن هایی که سال پیش میکردیم افتادیم.والان حالش نبود و سوال رو ول کردیم!


    استاد خیلی خوبه  اگه نتایجو مثل اون نمودارهایی که واسه بچه های خودتون میذاشتید.هرکسی اسمش بود که زیرهرسوال نمرش بود بعد رنگش سبزوزرد و نارنجی والبته"قرمز"میشد!خیلی باحاله اونا!

    باکمخوابی هم مواجه شدیم.دیشب بازی شانسلونایی آرژانتین اعصاب خردکرد و تااذان هم بیداربودیم بدیهتا...چه خوبه که ازمون های توماه مبارک هم یه دوساعتی دیر ترRUN بشه

    ازشما به خاطر طرح سوال سی موردی وسایردوستان به خصوص دکتر بهمن آبادی(احتمالا) به خاطر طرح سوال مهره سپاسگذاریم!
    باتشکر
    یکسری ازافراد خودی
    ای داد بیداد
    خوب آقا ینی باید بریم این کتابارو هم بگیریم؟
    1.فیزیک پایه جلد 3
    2.نورشناسی هندسی
    3.فیزیک پایه جلد 2
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    راستی این دومیه  الفبا نیست؟؟؟؟

    آقا اینطوری که پولامون ته میکشه کهههه!!!

    مخ ما اکسید گشت و سوختیم
    بس که شیمی و فیزیک آموختیم
    فیزیک ، مغز را جارو می کند
    این تنها چیزی است که ما آموختیم
    پاسخ:
    آره حتما تهیه کنید کتابارو، نه نورشناسی هندسی انتشارات فاطمیه، بعد از اون الفباهارو میخونید از مهر
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    چرا دیر گفتید ؟

    من طول اتوبوس رو اصلا حساب نکردم ولی یه جوابی در آوردم 

    ** ******* ** *** ***** ****** *** **** *****


    در کل بنظرم سوال اول خوب بود

    ولی : (امتحان رو مگه میشه دوست داشت ؟)

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام!
    ببخشید من 2روز پیش برای اینکه نمونه سوال هارو ببینم ایمیل زدم که رمزم رو بگیرم! ولی هنوزم جواب ندادید! من رمز نداشتم که شرکت کنم  :/
    **** **** **
    **********************************************
    پاسخ:
    ای بابا از دوستات میگرفتی به همه‌ی اونایی که دوروز اول ایمیل دادن فرستادم پس رو!  ازینهفته پیگیر باش!!
    دوستان یخرده فیزیک بخونین مثل من ضایع نشید
    من فکر می کردم کاراگاها همه حقوق می خونن رفتم کتاب قانون رو از بر کردم!!! چمیدونستم باید یخرده، فقط یخرده فیزیک دوران دبیرستانم رو از بر می کردم.
    منتها می دونم، شما از بس فیلم پلیسی نگاه کردید در نگاه اول فکر کردید که کار سرایداره :دی مگه نه؟؟؟
    اقا طول اتوبوسو دیر نوقشت ید من صفر حساب کردم ای بابا):
    سوال شدت نور خیلی جالب بود!
    ممنون از زحماتتون
    استاد دیدید وضعیت تیم جهانی المپیاد ریاضی چطور شد خدا به بقیه ی المپیادا رحم کنه ! به نظر میاد فقط 1 2 تا برنز داشته باشیم بقیه دیپلم افتخار !!!

    سلام


    آقا میشه کتابایی که باید برای تابستون بخریم رو بگید که ما هرچه زودتر دست بکار بشیم ؟ 


    ممنون

    پاسخ:
    حتما، براتون میزارم بزودی اگه یادم رفت یادآوری کن!
    میدونم انتظار زیادیه اما اگه میشه سوالات ازمون را قرار بدید بینیم سطح چقدر؟ خواهشا بگذارید

    پاسخ:
    سلام، شرمنده، نمی‌تونم این کار رو انجام بدم.
    استاد کتاب نورشناسی هندسی فاطمی رو حتی سایت خودش نمیفروشه ! باید حتما بیایم انقلاب برا خریدش ؟! 
    میشه علت اینکه نباید الان الفبا و... رو بخونیم رو بگید ؟!
    و اینکه هر سال دانش آموزای شما بدون خوندن اون کتابایی که پست قبل نوشتم طلا میشن ؟!
    پاسخ:
    الفبارم می‌خونیم ولی بعدِ مهر، آخه الفبارو هر هفته 1 فصل با اون برنامه‌های دیگه‌تون سنگین میشه خیلی. اگه اصلا نیست که مجبوریم اما میشه غیر مهم‌هاشو بزاریم برای بعد.
    آره بدون اونا طلا میشن، هرچیز بدرد بخوری توشون باشه تو کلاسا میگیم
    استاد ماکه تو لیست نیستیم ! یعنی اینقدر افتضاح دادم ؟! 
    پاسخ:
    فایلت رفته بود توی اسپم ها، درست شد!
    سلام !!!!!!
    آقا من یک اعتراض
    من سواله آخرو نوشتم :
    ( نمی دونم این تیکه رو سانسور می کنید یا نه ولی مهم اینه که خودتون می بینید !! :)) )
    من نوشتم

    35×√(L/1.5)+L

    این یکم کج و کولش کرد من از word کپی ش کردم فک کنم اگه برگردونینش درست شه !!

    بعد اگه به جای L 24 بذاریم جواب درسته
    ولی من گفتم بذاریم طول اتوبوس

    جواب 2 هم خیره
    ولی کلا از این سوال بهم 3 دادید !!!!!

    وای آقا تو سوال 5 همه رو درست نوشتم ولی چون رادیکالو روی ا ادامه نداده بودم  ، بعدن یادم رفته بود که زیر رادیکاله سادش کردم !!! :)))))))))))) به این میگن سوتیه ملسسسس
    5 نمره از اینجا ازم کم شد !!!

    آقا چرا سوال 1 من شدم 6 ؟؟؟
    جوابام اینان:
    1. 30.98
    2. 3.098
    3. 0.38

    کدومش غلطه؟؟؟

    مرسی و خسته نباشد !!


    پاسخ:
    برگه ها یکم سخت تصحیح میشه که بی نقص شید! معلومه رادیکال ادامه ندی صفر میشی! سوال یک 32 صدم میشه خب! خواهش می‌کنم! در کل خیلی خوب بود آفرین!
    سلام !!! ( دوباره )
    آقا ما شنبه ( 11 ام ) کلاس داریم؟؟؟؟

    اگه آره من احتمالا نمی تونم حاضر باشم !!
    پاسخ:
    علی الاصول دارید!!
    ولی اتوبوس خیلی نامردی بود :(
    دکتر سلام!
    من فکر می کنم یکسری از جواب های دوم ها غلطه!
    یا حداقل اینکه نمی دونم چرا یکسری جواب های خودم غلطن!
    میشه جمع شیم حلی برای رفع اشکال؟؟
    یا یک راه دیگه ای اگر هست!!/؟؟
    ممنون
    پ.نون. امتحان رو افتضاح کردم!
    پاسخ:
    نگه دارید، کلاساتون که شروع شد رفع اشکال می‌کنید.
    فدای سرت، بعدیارو خوب بده!

    سلام دکتر

    میدونستم دومامون قوین!

    البته اگر اونا باشن!

  • Divergence-theorem
  • یه سوال ! چرا این همه 0 شدن ؟ همش به علت بد امتحان دادن بوده ؟
    پاسخ:
    نه برگه ندادن! فک کنم فک کردن که ندیم سنگین‌تره!!
    سلام دکتر
    خسته نباشید
    خب، جام جهانیم داره تموم میشه و زندگیمون به حالت عادی برمیگرده!!
    دکتر، میشه سرفصلای امتحان بعدی رو بگید؟
    ممنون
    پاسخ:
    سلام جانم، ممنون! حتما!
    من دیگه حرفی ندارم !!!
    :)))))
    !!!!!!!!!!

  • سپهر جلالیان
  • با تشکر از کیفیت برگزاری و سوالات مفید آزمون
    .
    البته کورس long-term رو که نباید با نتایج short-term ریاد قاطی کرد :)
    پاسخ:
    نوش جانتون! :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">