وبلاگ تخصصی المپیاد فیزیک و هندسه

وبلاگ تخصصی المپیاد فیزیک و هندسه

هرکس هندسه یا فیزیک نمی‌داند وارد نشود :|

نویسندگان

آزمون(2) تابستانه!

جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۵۷ ق.ظ

آزمون شماره(2) المپیاد فیزیک سیگما

این پست بطور اتوماتیک ساعت 8:57 دقیقه منتشر می‌شود...

عزیزان دلم سلام و صبح بخیر! احتمالا الان شبیهِ یکی از عکسای زیر هستید! با دقت هرکدومشونو نگاه کنید!

پ.ن : به احتمال 90% بعد از دقت به عکس بالا شما هم خمیازه کشیدید!

پ.ن2: یه آبِ اساسی به صورتتون بزنید و یه تحرک کوچولو بکنید که اینطوری نباشید وسطِ آزمون!

بعد از دانلودِ آزمون حتما توضیحاتِ صفحه‌ی اول مطالعه شود.

دِد لاین برای آپلود فایل ها:

 دوما ---> 210 دقیقه آزمون + 15 دقیقه آپلود = ساعتِ 12 و 45 دقیقه!

سوما ---> 240 دقیقه آزمون + 15 دقیقه آپلود = ساعتِ 13 و 15 دقیقه!

حســـــــــــــابی موفق باشیـــــــــــــــــــد!


دانلودِ سوالاتِ آزمون

دوم  - سوم

پ.ن: پسووردِ سوالات همون پسووردِ تمارین است!!

پ.ن2: اگر پسووردو می‌زنید و میگه اشتباهه بخاطرِ یکی از این دو دلیل: زبان نوشتار کیبوردتون فارسیه! یا دکمه‌ی CapsLK روشنه!


ارسال پاسخ برگ(فقط جواب‌ آخر سوال‌ها):

فایل یا عکس‌ها رو بصورتِ "یک" فایلِ RAR درآورید!

بعد از زدنِ دکمه‌ی ثبت چند دقیقه صبر کنید تا فایلتون بطور کامل آپلود شه.

یا

پاسخ‌برگ را به آدرسِ azmoon@iopm.ir ارسال کنید.(حتما مشخصاتتون رو بطور کامل بنویسید)


پاسخ‌های آزمونِ دومِ تابستانه المپیاد فیزیک

دوم - سوم

اگر به پاسخ‌ها اعتراضی دارید حتما در نظرات اعلام کنید، تصحیح برگه ها بر اساسِ همین پاسخ‌هاست.


نتایج آزمون

دوم - سوم

پ.ن:امید ظریفی،آرمان میرمیران پاسخ نامه ای که ارسال کردید یکی از صفحه هاش باز نمی شه.

نسترن اسماعیلی یکی از صفحات ت رو نفرستادی.

محمدرضا غلامی پاسخ نامه ات باز نشد.

عزیزان یک بار دیگه من تاکید می‌کنم آزمون‌ها خیلی دقیق و سخت تصحیح میشه و هدف بی نقص شدن شماست. اگر مطمین هستید سوالی رو درست نوشتید(حتی یه منفی هم فرق نداره) و نمره نگرفتید بگید که بررسی کنیم.

  • ۹۳/۰۴/۲۷

نظرات  (۷۳)

سلام


خدا به دادمون برسه !! 

18 تا سوال !!

آقا شما مورین تو دست و بالتون هست؟ بعدا می گیریم.
پاسخ:
همه‌ی کتاب های عالم هم تو دستم هست هم بالم!
من چشام باز نمیشه :/    -_-    o_-    
سلام
 سئال 1 !!
سرعتش از اول 0 بوده یا نه لزوما؟
مسافتی که در ثانیه پنجم می پیماید؟؟؟؟؟ مگه مسافت لحظه ای هم داریم؟؟ یا شاید منظورش از ابتدای حرکت تا ثانیه پنجمه؟؟؟
پاسخ:
ثانیه‌ی اول ثانیه‌ی دوم ... ثانیه‌ی پنجم! ینی از ثانیه‌ی 4 تا 5! مثلا میگن طرف توی قرن 17 بود یعنی از سالِ 1600 تا 1700

سلام


آقا سوال 1 بردار و مثلثات  ، دقیقا در جواب چی باید بنویسیم ؟ باید بردار ها رو بکشیم ؟ ، توصیفشون کنیم یا ...؟

آقا برای سوال اثبات چجوری پاسخ بنویسیم کلش؟
پاسخ:
هرجور بلدید!
Agha vahed chegali ha chie.    Kg/m3 ya g/cm3
پاسخ:
مهم نیست!
آقا 30 درجه شمالی نسبت به شرق یعنی چی ؟ یعنی از محور شرق ، 30 درجه بیایم بالا ؟
پاسخ:
دقیقا!
  • علیرضا طباطبایی
  • امتحان رو تموم کردم. امیدوارم مثل دفعه قبل خراب نکرده باشم :(
    عالییییییییییییییییی بوووووووووووووووود
    خیلی ممنون
    سلام
    آقا امتحان ساده ( شاید خیلی ساده ) بود
    ( اگه هیچ سوتی عددی نداده باشم احتمال 90 درصد 100 می شم ) _( تو خواب ببینم )_

    در کل با هیچ سوالی حال نکردم !!
    پاسخ:
    سلام جانم، حالا نوبتِ امتحانای سختم میرسه می‌بینمت :)) ، حیف دست و بالم بسته بود!!
    دکتر "مسافتی که در ثانیه پنجم حرکت می کند" و "مسافتی که در ثانیه دهم حرکت می کند" رو برام توضیح میدید؟؟؟؟؟ آخه یعنی چی! آدم که نمی تونه در یک زمان خاص حرکت کنه! در این صورت سرعتش میشه تقسیم بر صفر!!!
    پاسخ:
    ثانیه‌ی اول ثانیه‌ی دوم ... ثانیه‌ی پنجم! ینی از ثانیه‌ی 4 تا 5! مثلا میگن طرف توی قرن 17 بود یعنی از سالِ 1600 تا 1700
    سوال سیالات غلط نی ؟
    پاسخ:
    نه!
    آقا من 45 دیقست تموم کردم ولی نمیاد الان 5 مین مونده !!!!

    دارم سعی می کنم بفرستم !!

    اگه نیاد چی>؟؟؟

    خدا کنه بیاد :))
    پاسخ:
    میاد!!
    فک کنک قبل از 45 مین ارسال شد :))))
    هوووووووووووووووف
  • حسین سامانی
  • آقا من هر کار میکنم آپلود نمیشه ، تو رو خدا ...
    پاسخ:
    راه دوم یعنی ایمیل! حجمش لابد بالا بوده!
    odgd soj f,n!!!:(

    منظورم اینه که خیلی سخت بود.

    چه وضعشه سوالا یه سریش گلابی بود یه سری غیر قابل حل :((

    شتاب گرانشی هم تو سوال سه نگفته بودید چنده من صفر گرفتم مهم که نیست؟؟؟

    پاسخ:
    شتاب گرانش g عه همیشه!
    سلام 
    این اینترنت ما خوب نیست خیلی ،ده بار پاسخ نامه رو فرستادم رسید آیا ؟! 
    سوال چگالیه با اون عددا جواب در نمیومد که منم فک کردم اشتباه تایپیه جای عددای چگالیه 1 و 3 رو عوض کردم ! 
    تندی پرتابه ؟! تندی کجای مسیر پرتابه ؟! 
    کجای استدلال نور هندسی غلطه ؟! 
    کلن عددا یه جوری نبود هیچ کدوم رند نبود ! 
    با math editor نمیشه اثبات نوشت که ! برنامه ی بهتری نیست !؟ 
    خیلی ممنون ! 
    پاسخ:
    حتما رسیده!
    پاسخ نامه رو میگذارم بزودی، اون حرفی هارو با word یا notepad میشه نوشت
    خواهش می‌کنم جانم
    چرا نمی شه نظر ارسال کرد.

  • امید ظریفی
  • سلام دکتر...
    خسته نباشید و نباشیم...!
    آزمون خوبی بود، اما اگه یه سوال مثل سوال 6 آزمون قبلی هم بود یه خورده بیشتر جا میخوردیم!!! (البته تا حدی یه سوال مثل اون بود!)
    در کل عالی بود، ولی ای کاش یه ربع ساعتی بیشتر وقت بود... 


    پاسخ:
    سلام جانم، ممنون، برخلافِ میلِ باطنی سطحِ این آزمون باید ساده می‌بود، نوبت به سخت‌هاشم میرسه، بیصبرانه منتظر اون روزهام! :)))
    پسوردها چیست؟

    salam

    javaba emmshab miad ya farad??

    پاسخ:
    فردا، شایدم امشب(فک نکنم)
    جوابارو نمیذارین ?
    پاسخ:
    چرا میگذاریم تا فردا
    منتظران جواب امتحان در این بلاگ سرگردانند....:)))
    سلام من ۴۰ دیقه دیر امتحان دادم 
    خواب موندم چیکار کنم
    کمک !!!!
    پاسخ:
    فدای سرت! مهم برگه‌ته که باید به موقع میفرستادی!
    ایشالاا اون موقع که امتتحان سخت بود هم با کمال آرامش امتحان می دیم

    راستی آقا من مجبورم موجه ( !! ) کنم دیگه شما هم موجه کنید... . :)))
    همش فک میکنم برگم نرسیده،از کجا مطمئن شم ??
    اینجا وبلاگِ المپیادِ فیزیکِ که به درخواست دانش آموزای عزیزم ایجاد شده. برای مشاهده ی سایت اصلی میتونید از دامنه ی iopm.ir استفداه کنید.

    peygiri beshe lotfan :| 
    استفداه؟
    نه جان من استفداه؟
    پاسخ:
    بله دیگه استفداه! پس چی؟! :0
    سلام. خواهش می کنم اگر زمان امتحانو تغییر می دین اطلاع بدین! من شب قبل امتحان تا دیر وقت پستا رو چک می کردم مبادا فردا امتحان باشه و من جا بمونم. اما هیچ نوشته ای مبتنی بر تغییر ساعت آزمون نبود.
    پاسخ:
    3روز متوالی بالای پست با رنگ قرمز و بُلد شده گذاشته بودم، گفتم حتما خوندید! توی خودِ پست هم تاریخشو تغییر دادم! هر روز لااقل 1 بار چک کنید بلاگ رو
    تا کی جوابا رو می ذارین تو سایت ؟؟؟
    پاسخ:
    فردا!
    پاسخ سوال دو بخش الف غلطه باید به اضافه ی یک بشه.
    پاسخ:
    نه اون رو به بالا گرد میشه! سقف داره!
    Agha shooting dadam bad.     :(     jaye 60 neveshtam 30 sin o cos  ro bar ask hesab kardam
    آقای شاهبختی المپیاد فیزیک یونان راحت تره یا ایران؟ :(
    پاسخ:

    :))

    سلام دکتر
    امتحانو خیلی بد دادم
    جای جبران هست?
  • نـــــترن
  • سوال 2 سینماتیک یک بعدی نمیشه :35.21 m/s  ؟؟

    یه رقم اعشارش جابه جانیس ؟؟

    اخه سرعت اولیه بشه 352.1 m/s غیر عادیه !!!!!

    +جواب مارو نمیذارید مردم از استرس :-اس اس

  • نـــــترن
  • 1.من برای سوال 1 بردارو مثلثات تتاشونو مشخص کردم .درسته عایا ؟


    2.سوال نور فقط همین مثالو داره ؟


    3.سیالات: حجمش صفره ؟من به یه معادله ای رسیدم که آخرش حجمو صفر میداد ولی فک کردم غلطه ننوشتم .:((( معادلم هست ولی جواب آخرشو ننوشتم .(اصن ملومه )میشه نمرشو بدین ؟؟

    :)))
    سلام
    آقا به نظر میاد  که همشو سوتی دادم ( هر چی می بینم غلطه که :)) )
    به هر حال شایدم نظرم در مورد امتحان بد بوده :)))

    آقا چرا فرق قائل میشید. 

    چرا اول جواب سومی ها رو می ذارید.

    لطفا نتایج دومی ها رو هم سریع تر بذارید.
  • یاسمن پرهیزکار
  • سلام،
    آقا به نظر من روند کلاسا تنده . نه از این لحاظ که مباحث سخته . از این لحاظ که من وفت برای حل تمرین ها اون طور که می خوام ندارم . 
    و اینکه میشه فیلم ها و تمرین ها رو یه کم زودتر روی سایت بذارید تا وقت حل کردنشون رو داشته باشیم .  من این هفته ، اون رفع اشکال تمارین پرتابه ( اصلا نمی دونم مال کدوم تمارین هست ) و معادلات دیفرانسیل و نصف انتگرال رو حل نکردم .
    و هم چنین ، چیزایی که اول هفته خونده بودم ، آخر هفته یادم رفته بود. ( بازم به نظرم ، اگه پنچشنبه رو وفت داشتیم دوره می کردیم ،بهتر می شد . )
    پاسخ:

    دقیقا! چشم!

  • امید میرزایی
  • فکر کنم جواب سوال سه غلطی و باید به اضافه پی صفر در شعاع بشه
    آقا چرا نتایج دوما را نمیذارید.

    لطفا سریعتر
    سلام 
    نتایج دوم مشکل داره !یعنی هیچ لینکی نیست !
    چرا نتایج ما رو نمی ذارین آقا؟ مردیم از دلشوره :-S
    سوال 2 حرکت مستقیم الخط اشتباه حل نشده؟؟ من جوابم 11.8 متر بر ثانیه است! لطفا در پاسخ همین نظر توضیح بدین!
    سوال 6 حرکت مستقیم الخط هم مثل بالایی لطفا!
    و بشخصه اصلا سوال 6 بردار و مثلثات رو نمی فهمم
     bx cy رو درک نمیکنم اصلا این ها با سرعت متوسط جور در نمی اومدن!
    لطفا توضیحات رو توی همین پست بدین چون من به ویدیو ها دسترسی ندارم!رمزش رو بهمون ندادین!
  • نـــــترن
  • اونایی که 0 شدن (سوما)آزمون ندادن ؟

    نتایج دوما رو نمی ذارین؟؟؟
    استاد ما اونهمه براتون توضیح دادیم چرا بازم صفر دادین ! 
    استاد وحشتناک بد تصحیح کردین ! اونهمه پیام خصوصی دادم ، به هیچ کدوم توجه نکردین !
    :)) دوباره !!!
    البته اته بمونه !
    سلام. پاسخ سوال شش پاسخ نامه سوم ها اشتباهه.
    لطفا دوباره چکش کنید. 
  • آوا عبدرضایی
  • سوال یکِ سیالات رو من 0 حساب کردم تو پاسخ نامم همونو نوشتم ! ولی نمره ای نگرفتم ؟ :اس
  • پارسا دولتی
  • سلام

    در سوال 6 ، جواب من 4.5 بوده اما شما 2 نمره کم دادید به خاطر 0.04 ! ! !
    اگه نمره ندهید هم ناراحت نمیشم اما از این حرص می خورم که 0.04 زیاد چیزی نیست که تقریب زدنش اشکال داشته باشه .
    ممنون اگه رسیدگی کنید .
    پاسخ:
    چشم عزیزم، چک می‌کنم حتما.
    سلام استاد ،فقط یه چیزی من هر سوالی رو که گرد کردم شما ازم نمره کم کردید میخواستم بپرسم کلن گرد کردن رو نباید تو جواب آخر انجام بدیم دیگه?!
     ببخشبد استاد یخورده با لحن بدی بالا پست کردم !
    بعد یه چیزی استاد امکان داره براتون که فصل 1 و2 کلپنر رو حل المسایلش رو بزارید ؟! من دی ماهه که اونجا گیر کردم اگه اونا حل بشه خیلی جلوتر میرم !
    خیلی ممنون استاد!
    پاسخ:
    برگه هارو خودم تصحیح نکردم ولی اگه خیلی هاش اینطوریه چک میکنم حتما.
    رو چشم، زودتر میگذارم.
    پس استاد اون پیامای خصیوصی که براخون فرستادم رو هم لحاظ کنید اگه میشه !
  • نـــــترن
  • من سه بار عکسامو آپلود کردم.

    الان اگه بفرستم اثری داره ؟؟؟

    این انتحان واقن برام مهم بود آقای شاهبختی

    دوباره فرستادم میشه خاهشن تصحیح شه.

    لطفن

    پاسخ:
    چشم حتما!
  • yasin kamal amiri
  • سلام ؛
    من به دو سوال اعتراض دارم :
    1) سوال 3 بخش بردار که به جای km از m استفاده کردم که شما کل نمره رو ندادین !
    2) سوال 4 بخش بردار که کامل نوشتم !!!!
    خیلی ممنون می شم که بررسی کنید .
  • امیر نورمحمدی
  • آقای شاه بختی عزیز چند انتقاد دارم که امید وارم به آن ها رسیدگی شود وموجب پیشرفت آزمون ها گردد.در ابتدا شما فقط به جواب آخر سوالات نگاه میکنید واصلا به راه حل توجه ندارید.برای مثال سوال 2 سینماتیک برای شتاب ثابت،سوال 4 بردار و مثلثات که مطمئن هستم آن را درست اثبات کرده ام. یا سوال 5 بردار و مثلثات که برای یک منفی 5 نمره کم کرده اید. و سوال 3 سینماتیک در دو بعد که من tan زاویه را درست درآوردم وچون ماشین حساب نداشتم نتوانستم زاویه را حساب کنم و شما 2 نمره کم کرده اید. ودر انتها سوال 3 الکترومغناتیس که مشابه مثال فیزیک پایه بود وفکر می کنم در محاسبات اشتباه کرده ام ولی شما اصلا به راه حل توجه نکرده و نمره ی صفر به این سوال داده اید. لطفا رسیدگی فرمایید و نتیجه را زودتر اعلام کنید. در پایان لطفا منابع آزمون 2 هفته ی بعد را اعلام کنید. با تشکر
    پاسخ:
    امیر جان برگه ها رو خودم تصحیح نکردم ولی تقصیر خودم شد چون به تیم مصحح گفتم "خیلی" دقیق تصحیح شه، فقط این هفته اینطوری شد.
    سلام
    لطفا نتایج رو بعدازرسیدگی به اعتراضات آپدیت کنید همراه بااطلاع رسانی
    متشکر
  • احمدحسن مسّاح
  • به نام خدا
    سلام
    ببخشید استاد که جسارت می کنم اما به نظر بنده جواب قسمت b سوال 1 امتحان پایه سوم که در پاسخ نامه است باید در e^i-1 ضرب شود.
    پاسخ:
    آره جا افتاده! ولی برگه هاتون درست تصحیح شده!
  • امید ظریفی
  • سلام دکتر...
    پاسخ ها رو براتون توی پست خصوصی فرستادم، لحاظ نشده، هنوز اون دو قسمت صفره!
    پاسخ:
    چشم عزیزم، بررسی می‌کنم.
  • نـــــترن
  • سلام

    من واقن معذرت میخام ولی سوال 1 من همون 150 رو در اوردم ,بعد 0 امتیاز چرا ؟؟؟ :(

    میشه لطفن پیگیری کنین ؟؟

    پاسخ:
    چشم بررسی می‌کنم.
    ممنونم :)
  • محمد حسین
  • سلام استاد
    توی سوال ۳ بردار و مثلثات من جوابم به کیلومتر اه 
    و تازه کلی هم به خودم افتخار کردم که یک رقم اعشار دقت دارم
    اما چون جواب شما به متر ه رقمتون بدون اعشار از من دقیقتر میشه در حالی که دقت خود سوال به کیلومتره ، آیا شما دقت از خودتون زیاد نکردین ??? همون که هی معلم ها میگن وقتی مثلا دستت به سانتی متر ه و عددنویسی رو ضربدر پی میکنی باید همون سانتی کارشو نگه داری.!!!
    لطفا یکی اینکه توی هر سوال بگین که با چه واحد هایی باید بنویسیم و دقت باید چقدر باشه.
    و اینکه این سوال رو هم لطفا بررسی کنین!!!
    با زهم بسیار ازتون ممنونم .
    پ. نون. نمیشه به نفر دوم قبلی جایزه بدین نه نفر دوم جدید!!!!!!!!!!

    پاسخ:
    ببینید اصلا مهم نیست، این بار هم الکی نمره کم شده بود ازتون چون تاکید کرده بودن خیلی دقیق باشه!! دیگه با خیال راحت تا هر چند رقم اعشار دوست داشتید نگه دارید!
    خودتی نفر دوم !! این اکسلی که برا من فرستادن فرمتش معلوم نیست چیه اصلا نمیشه ادیتش کرد!!! همه چیو دستی باید حساب کرد!!
  • امید ظریفی
  • سلام دکتر...
    نتایج رو بعد از تصحیح دوباره (برگه خودم!) عوض میکنید یا همینه؟!
    پاسخ:
    نمره ات کم داده شده؟
  • امید ظریفی
  • سلام دکتر...
    کلاً دو بخش آخری (6 تا سوال) صحیح نشده! همش صفره...!
    مسئولین رسیدگی کنند!!!
    پاسخ:
    تصحیح شده ولی صفر شدن ملت!
  • امید ظریفی
  • دکتر با جواب های خودتون که همشو درست نوشتم!!! مال خودمو میگما!!! منظورم کل ملت روزه دار نبودن!
    پاسخ:
    امید جان یکی از برگه هات مشکل داره باز نمیشه.
  • امید ظریفی
  • دوباره آپلود کردم و به ایمیل آزمون و نظرات همین پست به صورت خصوصی فرستادم...
    الآن دوباره عکس گرفتم و میفرستم:
    پاسخ:
    آره همش درسته!
  • امید ظریفی
  • دکتر مورد تصحیح واقع شد برگه هام؟!
    پاسخ:
    شد!
  • آرمان میرمیران
  • سلام
    ببخشید اینقدر مزاحم می شم
    می خواستم ببینم نتیجه ی اعتراضم برای آزمون 1 سوال 2 ج 
    و آزمون 2 که می شه گفت حدود تمام سوالات 0 داره شده به جز چند تای  اول (1 3 4 5 6 بردار و مثلث و123پرتابه و 123 سیالات و الکترو) چه جوری شد
    چرا همه 0.....!
    لطفا رسیدگی کنید 
    اگه اشکال از عکس دوباره می فرستم
    از زحمات شما متشکرم
    آرمان
    پاسخ:
    سلام . توی پ.ن نوشته شده که پاسخ نامت یکی از صفحاتش باز نشد . برا همین 0 گذاشته شده
  • آرمان میرمیران
  • ببخشید
    پس من چی کار کنم
    دوباره بفرستم
    یا می تونم دفترم رو براتون بیارم
    آخه تقصیر من که نبوده
    کلی حل کردم 0 شده
    اگه می شه رسیدگی کنید
    مرسی
    پاسخ:
    دوباره بفرست . رسیدگی میشه
  • امید ظریفی
  • سلام دکتر...
    با این 60 نمره میشم دوم!!!!
    جایزه ندارم؟!؟!؟!؟!؟! D:
    پاسخ:
    :)) نیم جایزه بهت تعلق میگیره چون خیلی دیر شد! ;)
    دکتر دوباره فرستادم اگه دیافت نکردیدی یا مشکلی داشت به من بگید تا ازش اسکن بگیرم دوباره بفرستم
    با تشکر میرمیران
    پاسخ:
    چشم نگاهش می‌کنم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">