وبلاگ تخصصی المپیاد فیزیک و هندسه

وبلاگ تخصصی المپیاد فیزیک و هندسه

هرکس هندسه یا فیزیک نمی‌داند وارد نشود :|

نویسندگان

داستان لاک پشت و خرگوش

دوشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۰۶:۲۶ ب.ظ

فک کردم خوندن این داستان که احتمالا یه سری هاتون دیدینش بد نباشه:

روزی روزگاری در جنگلی زیبا، خرگوش مغروری زندگی می کرد که مشهور به سریع دویدن بود.
همین، باعث شده بود که خرگوش به خودش مغرور شود و دائم لاک پشت را به خاطر کند راه رفتنش مسخره کند.
یک روز لاک پشت که از حرفها و حرکات خرگوش عصبانی بود به او گفت: « خرگوش جان! همه می دانند که تو سریع هستی ولی چه فکر کرده ای؟ تو با تمام قدرتت باز هم قابل شکست هستی ! »
خرگوش به حالت تمسخر شروع به آه و ناله کرد و گفت: « وای شکست؟ مسابقه با کی؟ مطمئناً با تو نباید باشد؟ هیچ کس در دنیا وجود ندارد که بتواند با من مقابله کند، خودت که می دانی من سریع ترین هستم. »
لاک پشت از لافهای بیهوده خرگوش عصبانی بود، به همین خاطر با او قرار مسابقه ای را گذاشت.
در روز مسابقه هر دو،‌ در خط شروع قرار گذاشتند.
وقتی مسابقه شروع شد، خرگوش خمیازه ای کشید و خواب آلود بود ، لاک پشت هم با زحمت زیاد راه را در پیش گرفت.
وقتی که خرگوش دید رقیبش چطور به آرامی راهپیمایی می کند با خود گفت: ( کمی می خوابم و بعد بلند می شوم) و به سرعت خوابش برد.
بعد از اینکه از خواب بیدار شد به دنبال لاک پشت راه افتاد و دید که او مسیر زیادی را طی نکرده است، تصمیم گرفت که صبحانه مفصلی بخورد.
در همان نزدیکی ، مزرعه کلم دید و آنجا رفت تا کمی کلم بخورد، شروع به خوردن کرد و چون زیاده روی کرد و آفتاب هم به شدت می تابید باز خوابش گرفت، تصمیم گرفت چرت کوچکی بزند و با خود گفت: ( قبل از اینکه با سرعت بی نظیرم از خط پایان رد شوم و برنده شوم کمی می خوابم. )
خرگوش در حالیکه چهره لاک پشت را به هنگام بازنده شدن مجسم می کرد به خواب عمیقی فرو رفت.
خورشید کم کم غروب می کرد و لاک پشت با زحمت به سمت خط پایان پیش می رفت و فقط 100 متر با آن فاصله داشت که در آن لحظه خرگوش با جستی از خواب پرید.
باز هم به حالت مسخره و توهین لاک پشت را نگاه کرد ولی دید که تنها چند متر با خط پایان فاصله دارد، بعد شروع به جست و خیز کرد و آنقدر دوید که زبانش از دهانش بیرون زد و شروع به نفس نفس زدن کرد.
برای خرگوش مغرور دیگر دیر شده بود. لاک پشت به آرامی از خط پایان گذشت و او را شکست داد.
خرگوش هم با خستگی بیهوده، ناراحتی و پشیمانی به خط پایان رسید و کنار لاک پشت به زمین افتاد و لاک پشت در حالیکه به آرامی به چهره او لبخند می زد می گفت:
« به آرامی و پیوسته، هر کاری را بهتر می شود انجام داد. »

پ.ن1: آدم هیچ وقت و در هیچ شرایطی نباید به خودش مغرور بشه. غرور همیشه باعث جلوگیری از موفقیت میشه.

پ.ن2: آهای آدمایی که فک می کنید شبیه خرگوشه هستین: اگه بشینید همیشه لاک پشت هایی هستن که ازتون جلو می زنن.

پ.ن3: آهای آدمایی که فک می کنید شبیه لاک پشته هستین: همیشه خرگوش هایی هستن که خوابیدن.

"موفقیت همیشه به خاطر تلاش بیش از حد نیست، خیلی وقت ها صرفا با تلاش آهسته ولی پیوسته می توان به موفقیت رسید. چرا که در راه موفقیت بسیاری کنار می کشند."

مسابقه

  • ۹۳/۰۷/۱۴
  • سجاد خدادادیان

نظرات  (۱۲)

سلام استاد
بی زحمت f سیالات رو بفرستید
در ضمن چهارشنبه این هفته و هفته بعد وقت دارید بیام تهران خدمتتون ؟
خ خ خ نیاز دارم
پاسخ:
سلام. من سجاد خدادادیانم. این مطلبو به آقای شاهبختی بگو.
آقا من هدایت شدم!!! بینهایت ممنون خیلی به موقع بود.

مرسییییییییییییییییییییییییییییییی!!!

کم بود(!)

زیاد مرسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی!!!!!!!!!!

:))

پ.ن. مرسی
پ.ن2.مرسی
پ.ن3: THANKS A LOT
پاسخ:
خواهش میکنم. ایشالا بتونه تاثیر خودشو بزاره.
سلام آقای شاه بختی
احساس میکنم شما اون کامنتی که اشتباه کرده بودم گذاشتم (وصیت نامه ابوالقاسم حالت) رو حمل بر بی ادبی من کردید
خیلی معذرت میخوام خدا شاهده هیچ منظوری نداشتم
خ شرمنده
خ ببخشید که ناراحتتون کردم :((
پاسخ:
من سجاد خدادادیانم. ولی فک نکنم ایشون هم ناراحت شده باشن.
  • محمد امین زنج
  • سلام.نظر شما محترمه ولی به نظر باید از هر دوشونم الگو گرفت.در سرعت از خرگوش و در خستگی ناپذیر بودن از استاد لاک پشت.(کمیت و کیفیت)
    پاسخ:
    اینم حرفیه.
    من دیگه از امروز پیوسته میرم 
    این خط اینم نشون
    خیلییییییییییییییییییییییییییییی ممنووووووووووووون 
    پاسخ:
    خیلی ممنون
  • سلام مجدد
  • خوشحالم که پست گذاری از نو آغاز شد و امید وار ادامه داشته باشد که قطعا همین طور هست .
    یه در خواست : میشه سولا و جوابا آزمون های این دوره رو بزارید قبل از اینکه وارد دوره ی جدید بشیم. باور کنید موثره 
    پاسخ:
    سعی میکنیم همین طور باشه.
    استاد ممنون... همیشه از این نصیحتا بهمون بگید...
    رضا دریجانی هم مدرسه ای و دوست خوب من از سال اول به طور پیوسته و اهسته روزی حدود 4 ساعت زیست می خوند و با این که درسش تو مدرسه عالی بود تونست طلا یک پارسال بشه... بزرگترین عامل موفقیتش به نظر خودش اول خدا بعدش استمرارش بوده...
    پاسخ:
    خواهش میکنم. 
    آره استمرار در کار خیلی مهمه. 
    حالا حرفا دارم در موردش بزنم
    سلام آقا،حال شما
    می خواستم بپرسم این مطلب چقد درسته که اگه بخوایم خفن شیم تا دی-بهمن باید همه ی کتابای فارسی رو تموم کرده باشیم بریم سراغ کتلب های انگلیسی؟
    اصلا مگه کتاب هایی هستن که برای المپیاد فیزیک مفید باشن و ترجمه نشده باشن؟
    یا شاید منظورشون کتابای نوشته شده در خارج بوده ترجمه که اصلا هیچی اونارو خوندیم
    حالا اگه اینجوری باشیم خوبه؟
    من اگه بخوام تا دی-بهمن همه چی بخونم و به تبعیت از استاد جوزف سوالای دوره رو هم حل کنم خواب و خوراک نمیمونه!! اونوقت خطرش نیست که تو راه مقاومتمون تموم شه؟ اگه خسته شیم با استراحت چند روزه حل میشه یا بدتر میشه و باید بکوب درس بخونیم؟
    با تشکر همه ی این سوالا مدت ها تو ذهنم بود :))))
    ممنون آقای خدادادیان
    پاسخ:
    سلام. ممنون.
    واقغیتی که وجود داره اینه که برای خفن شدن باید تمام توانت رو بزاری. چون یکسری این کارو می کنن. اما این اصلا به معنای خود کشی نیست. واقعا اگر در حد توانایی هات( که تقریبا برای همه ی آدما برابره)  و به صورت بهینه کار کنی بهت قول می دم مزدشو می گیری. 
    این حرف هم که باید کتابای انگلیسی بخونی کلا چرنده. اونقدر کتابا و مراجع فارسی خوب توی مباحث المپیاد هست که هیچ کس وقت نمی کنه همشونو بخونه. 
    فقط تمام توانتو بزار. مهم ترین مساله تلاش پیگیر و منظمه.

    خواهش tester!
    سلام آقای خدادادیان 
    آقا یه سوال !! 
    الان اگه ما توی یک سری سوال ( مثلا کلپنر ) گیر کنیم و نتونیم حلشون کنیم ولی زورمونو روی هر سوال بزنیم خوبه یا بد؟؟
    درضمن من دومم  :))
    مرسی 
    پاسخ:
    سلام.
    خیلی خوبه. کلا این که روی حل کردن سوالا زور بزنید خیلی خوبه. اما حواست باشه که کدوما رو حل می کنی و کدوما رو حل نمی کنی. باید همه ی سوالای کتابای مهم، مخصوصا کلپنر حل بشه. اگه بعد از زور نتونستی حلش کنی، حتما از یکی کمک بگیر تا بالاخره حل بشه.
  • حسین سامانی
  • سلام آقای خدادایان ؛

    استاد شاهبختی کی نظرات پست قبلی رو تایید میکنن؟

    پاسخ:
    سلام حسین.
    ایشون یه خورده برای شروع دوره جدید سرشون شلوغه. تایید می کنن به زودی.
    در حال بررسی پاسخ راهبردی
    آها راستی اونا هم منظورشون از کتابای خارجی همون کلپنر و گریفیث بوده :))
    راستی، کتاب مورین فارسی هم داره؟
    کتاب مفیدیه؟ بخونیمش؟ شنیده بودم تو مرحله دو و دوره ازش استفاده میشه
    پاسخ:
    مورین کتاب خوبیه. فک کنم فارسیه 8 فصل اولش اومده.
    خوندش خیلی مهم نیست. سوالاشو حل کنی کافیه.
    سلام دوباره و عرض خسته نباشید فراوان
    به قول بعضی از دوستان و استاد شاهبختی درود خدای یکتا بر شما 
    آقا به نظر شما این حس که ما داریم خیلی آروم جلو میریم درست نیست؟؟؟

    پاسخ:
    و علیکم السلام. ممنون.
    از 1 آبان که کلاسا شروه بشه چنان سرعت میگیریم که همه چیز جبران میشه.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">