وبلاگ تخصصی المپیاد فیزیک و هندسه

وبلاگ تخصصی المپیاد فیزیک و هندسه

هرکس هندسه یا فیزیک نمی‌داند وارد نشود :|

نویسندگان

مدتی این مثنوی تاخیر شد...

جمعه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۳، ۰۸:۵۶ ب.ظ

با سلام و خسته نباشید به همه‌ی عزیزان المپیاد فیزیکی...

دوروزیه که تقریبا وقت نشد کاری انجام بدم و پستی روی سایت قرار بگیره که علتِ اصلیش برگزاری اولین المپیادِ هندسه‌ی ایران بود و درگیرِ اونکار بودیم و انصافا هم به همتِ همگی دوستان خیلی خوب برگزار شد و واقعا همه چی عالی شد...

پ.ن : درموردِ آزمون و اتفاقات و بازی‌ها و سخنرانی و اخبار و عکس‌های بیشترِ اولین المپیاد هندسه ایران می‌تونید به آدرسِ mathysc.com مراجعه کنید.

نظرات  (۱۷)

سلام.
میشه بگید شما به عنوان یه فیزیکی اون جا چی کار می کردید؟
این جا کجاس؟
پاسخ:
کار اصلیمون هندسه است اصلن!
همزمان شریف و اصفهان محلِ برگزاری بود!
به نام خدا
سلام استاد
آقای شاهبختی  برخی از ما ، علی الخصوص بنده خیلی مشتاق شرکت در المپیاد هندسه بودیم اما به این دلیل که فکر می کردیم که در روز پنجشنبه امتحان داریم در آن ثبت نام نکردیم.
صد افسوس و ای کاش که زود تر( حدود دو هفته ی قبل ) به ما خبر داده می شد که در پنجشنبه اخیر امتحان نداریم و لذت شرکت در اولین المپیاد هندسه را از دست نمی دادیم.
پاسخ:
آخه از من فِلِکسیبِل تر دیدی؟! میگفتی خب هماهنگ میکردیم فرداش تو خونه بدی! برا اردوتون آزمون جابجا کردیم حالا اینکه المپ هندسه است!
سلام !!
خسته نباشید
آقا یک سوال
اگر یک حلقه ی پلاستیکی داشته باشیم و روی آن 2 بار وجود داشته باشند که هر بار بتواند با سرعتی روی حلقه حرکت کند و بار اولی q1 و دومی q2 باشد. اگر بخواهیم که بزرگی میدان در مرکز حلقه (شعاع r ) با ریتی ( مشتق = ثابت ) ثابت تغییر کند 
1. v1 و v2 را در حالتی که بار ها روی هم تاثیر نداشته باشند.
2. v1  و v2 را در حالتی بدست آورید که بارها روی هم تاثیر داشته باشند. ( جرم های m1 و m2 )
آقا هر کاری کردم حل نشد !!! اصن میشه حلش کرد؟ یعنی جواب داره ؟... یک راه حل کلی میگین؟؟
( من اومدم و E رو برحسب t و v1 و v2 بدست آوردم و مشتق گرفتم ولی قائدتا بر حسب t در اومد و انگار باید مسئله رو برعکس حل می کردم که نتونستم !!)

مرسی
پاسخ:
بار متحرک نخوندید که هنوز! میدان الکترودینامیکی ایجاد میشه، بعدن میخونید!
  • Αλιρεζα Ταβαταβαή
  • آقا من توماس رو تا آخر انتگرال خوندم
    پایه و هالیدی رو تا آخر دینامیک خوندم
    کتابهای ناب فاطمی رو هم حل کردم
    بر الفبا ها هم مسلط شدم
    کلاً از هر چی کتاب بود هر چی خونده بودیم رو حل کردم!!!!!!!!!!
    دوره درسی هم که 40 تا مسئله بیشتر نداره!
    الان من جسارتاً در و دیوار رو نیگا کنم؟؟؟ :دی
    پاسخ:
    یه کتاب دیگه بشین حل کن تا بعد مهر که بگم چه کنی!
    سلام دکتر...
    خسته نباشید و تبریک!
    اون خط کش طلایی رو هم بهتون دادن واقعا؟!
    راستی مگه شما کادر نبودید پس چطور شرکت کردید (البته طبیعیه!)
    کنفرانس فیزیک که رفتیم از برگزیدگان جشنواره فیزیک 92 که یزد برگزار شده بود تقدیر کردن. جالب اونجاست که یکی از داوران آثار و همسرشون هم جایزه بردن!!! (حالا همسرشون یه چیزی ولی خود داور که...)
    اون موقع میگیم چرا اختلاس میشه!!! (البته شکی نیست که شما مستحق این خطکش بودید.)
    پاسخ:
    سلام جانم! ممنون! :))) بابت سوغات هم تشکر ویـــــــــــژه! خیلــــــــــــی خوشمــــــــــزه بود!
    Hello teacher
    I have a question
       فلکسیبلWhat is the meaning of
    پاسخ:
    ایت مینز انعطاف پذیر!
    سلام استاد ، اگه میشه یه سری به حل مسایل کلپنر فصل 2 بزنید درایو بازش میکنه ولی فقط روش نوشته iopm.ir و نوشته های دیگه رو نمیاره ! خواهشا یجای دیگه هم آپلود کنید !
    فروم راه افتاده؟! یک پستی ارسال کردید توش !
    خیلی ممنون 
    پاسخ:
    چشم جانم، فروم هم داره کم کم درس میشه! دوره 40 تموم شه سر ما هم خلوت میشه همرو اوکی میکنم!
    سلام آقا
    من یک انتقاد دارم !!
    آقا من جدیدا رفتم تو کار حل سوالای سخت سیالات و نور و الکترو ( خودم به خودم از فقر سوال خوب سوال میدم!!!)
    حالا چون سوالا سخته و من کلی چیز ازش یاد می گیرم یاد یک چیزی افتادم !!
    اینکه شما تا الان هی گفتین بخونید اینارو ( منظور الکترو و سیالات و تا حد خوبی هم نور ) ولی هیجی سوال درست و حسابی ( سخت ) ازش ندادین...( تازه کلا سوال آسون هم ازش کم دادین )
     از گزاره های بالا میشه نتیجه گرفت که الان من در زمینه ی امتحان هیچ کار مثبتی انجام ندادم !!
    پاسخ:
    فعلا هالیدی حل کنید بسه!{بعدِ مهر تمرینای سخت هم میدم بهتون فعلا هالیدی رو ببندید!}
    پ.ن : سوال سختارو سرِ آزمون میبینید! ;)
    سلام دکتر...
    میشه برنامه هفته هشتم رو بذارید، چون الآن من به بلت الکنرو دسترسی ندارم و نمیدونم تا کجای پتانسیل میاد!
    + درس های این هفته رو کی میذارید؟! 
    پاسخ:
    میگذارم بزودی، آزمون هشتم ندارید، فاینال ها هم تا آخرِ مباحثِ 8 هفته‌ی برنامه‌ی اصلیه
    سلام استاد فاینال دوره تموم شد دیگه ؟!اگه میشه یه خبری از اون اقا میدین ؟!
    مباحث آزمون جمعه و شنبه یکیه ؟!
    خیلی ممنون
    پاسخ:
    برگه‌ها کامل تصحیح نشده!
    مباحث آزمون جمعه گذاشته شده همون آزمونِ 7 امه ، آزمون هشتم ندارید، فاینال ها هم تا آخرِ مباحثِ 8 هفته‌ی برنامه‌ی اصلیه
    خاهش میکنم جانم
    بد نیست اگه وقت کردید یه پست بزارید حوصلمون سر رفت
    سلام استاد.
    این کتاب هالیدی جلد دو محمد سلیمانی رو من پیدا کردم.
    اگه میشه بهش بگین یه بار بیاد مدرسه ازم بگیره!
    پاسخ:
    اوکی میگم حتما!
    دکتر من نمیتونم بنجشنبه ازمون بدم میشه جمعه اینترنتی ازمون بدم، کار بنجشنبه ام خیلی واجبه. ممنون میشم اکه قبول کنید.
    پاسخ:
    بله میشه!
    استاد، خواهشا تا مسافرتیم آزمونی، درسی،... نذارین، ازتون بینهایت متشکریم
    پاسخ:
    مسافرت کی تموم میشه؟! :؟
  • أمیررضا صفری
  • دکتر من ٥شنبه نمیتونم ازمون بدم جیکار کنم؟ لطفا هر جه سریع تر جواب بدید.
    پاسخ:
    جمعه آنلاین! اصلا 5 شنبه آزمون برگزار نمیشه حلی! جمعه آنلاینه!
    سلام استاد
    چند تا سوال:
    یکی اینکه فردا آزمون نداریم و جمعه داریم بجاش ؟
    دو اینکه مباحث جمعه چین ؟
    سه اینکه میشه برنامه اصلاح شده ی آزمون های باقی مونده رو میشه بزارین 
    چهار اینکه آزمون جامع کشوری چیه دیگه تو رده ب زدن
    پنج این که من شروع کردم اپتیتود حل کردن. به شاعرانی تود نمی خوره ولی خفنه! اون واجب تره یا هالیدی
    و اینکه امروز سه تا هالیدی ها رو بخرم ؟
    آخری هم بسیار مهمه ! این شما کدوم هالیدی رو پیشنهاد می کنین ؟ من خودم از کل کتاب های دانشگاهی خوشم می آد ، به نظرم نستالژیک ان !
    پاسخ:
    سلام،
    فردا آزمون ندارید، جمعه آزمون دارید
    همون مباحث آزمون 5 عه
    حتما چشم
    برای شیمی بوده مث اینکه اشتباه بود اصلاح شد.
    هالیدی فعلا واجب تره
    بخری بهتره
    منم مرکز نشر رو ترجیح میدم
    سلام دوباره.
    استاد منظورم شاهبختى تود بود که این کیبورد اصلاح کرد!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">