وبلاگ تخصصی المپیاد فیزیک و هندسه

وبلاگ تخصصی المپیاد فیزیک و هندسه

هرکس هندسه یا فیزیک نمی‌داند وارد نشود :|

نویسندگان

آزمون‌های هفتگی!

دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۴۸ ق.ظ

دانش‌آموزای گلم توی این پست تمام توضیحات مربوط به آزمون رو براتون میگذارم

1- آزمون‌ها پنجشنبه هر هفته راس ساعت 8:30 برگزار می‌شه به اینصورت که سوالای آزمون روی بلاگ قرار می‌گیره و می‌تونید دانلود کنید.

2- شما دونوع برگه باید داشته باشید، یکی پاسخ‌برگ که فقطِ فقط جوابِ آخر مسله‌هارو توش می‌نویسید و دیگری برگه‌ی راه حل.

3- پاسخ برگ خودتون رو باید تا زمانی که براتون مشخص میشه ارسال کنید. بدیهی‌است ارسال پاسخ برگ بعد از موعد مقرر به منزله‌ی نمره‌ی صفر تلقی می‌شود.

نحوه‌ی ارسال پاسخ برگ(فقط جواب‌ آخر سوال‌ها)

1- فرم آپلود پاسخ‌برگ

یا

2- پاسخ‌برگ را به آدرسِ azmoon@iopm.ir ارسال کنید.

4- عزیزانی که مشترک بسته‌ی الماس می‌باشند راه‌حل هاشون رو هم باید بفرستند تا برگه‌اشون توسط مشاورشون بررسی بشه.(البته ضرورتی نداره در زمان مقرر شده‌ی آزمون بفرستند و هرموقع خواستند می‌تونن ارسال کنند.)


یکسری توصیه مهم

1- برای پاسخ‌برگ تمام جواب آخر‌هاتونو مرتب بنویسید و ازش عکس بگیرید یا اسکن کنید.

2- حتما فایل‌هاتونو با نرم‌افزار‌هایی مث winrar به فرمت rar در بیارید و بخصوص اگه چنتا فایله همشو بکنید تو یه فایل به فرمت rar

3- اگر به هیچ طریقی نه می‌تونید عکس بگیرید و نه اسکنر دارید و... می‌تونید از نرم افزارِ MathType استفاده کنید و فایل ایجاد شده رو برامون بفرستید، کار کردن باهاش خیلی راحته.


مباحث آزمون شماره 1

دومی‌ها

مباحث:

تابع - حرکت مستقیم‌الخط

توصیه:

  فصل دوم کتاب فیزیک پایه انتشارات فاطمی خونده شه + تمارینش حل شه

دانلودِ تمارین مفید

دانلودِ شبه-آزمون

(آزمونتون اینطوری نیست‌ها!صرفا کمک می‌کنه به آزمون اصلی‌تون)

سومی‌ها

مباحث:

مثلثات و دیفرانسیل و مشتق - حرکت پرتابی - تقارن و قانون کولن و هندسه‌ی فضایی و بردار - فصل 1 الفبای نور هندسی - فصل 1 الفبای حرارت تا صفحه‌ی 40

توصیه:

تمرین‌ها و شِبهِ-آزمون حل شود و الفباها قسمت‌های مربوطه خورده شود و هم‌چنین فصل1 هالیدیِ الکترو.

دانلودِ تمارین مفید

دانلودِ شبه-آزمون ---> برای اینکه یکم سر امتحان جا بخورید دلم نیومد شبه آزمون بزارم براتون! این‌هفته همون تمارین رو حل کنید خودش کلی عه!

فصل 1 هالیدی الکترو + الفباها فراموش نشه


هرکسی در مورد آزمونا سوالی داره، در بخشِ نظرات بپرسه!

پ.ن : شبه-آزمون یکسری سواله که یجورایی شبیه آزمونتونه و برای آمادگی بیشتر واسه آزمونا گذاشته می‌شه.

نظرات  (۲۰)

  • محمد جواد ثقفی
  • توی هر صفحه ی تمارین مفید پایه ی سوم فقط 3 تا علامت تعجب هست!
    پاسخ:
    تاریخ لپ تابت درست نیست حتما. اونو درست کن اگه بازم ایراد داشت یه فایل دیگه میگذارم تا نصف شب امشب
  • فیزیک 2ـی دبیرستان حلی
  • آقای شاه بختی، منظور از این "تابع" یعنی حد و مشتق؟ آخه از تابع خالی چه سؤالی میشه داد؟
    پاسخ:
    تابع هم کلی سوال میشه داد ؛) ، اگر حد و مشتق بیاد تو امتحان اول درسش داده میشه تو خود برگه آزمون.
    سلام دکتر آزمون حلی هم قضیش همینطوریه؟ فقط باید جواب آخرو بفرستیم؟
    پاسخ:
    اره  کورش جان، این دوهفته که تو مدرسه نمیدید اینطوریه
    سلام 

    1_فقط جواب آخر سوالا؟ آخه اگه مثلن کلی از راه حلمون درست باشه و یه سوتی تو جواب آخر بدیم که باعث میشه کل نمره صفر بشه! 

    2_آزمون آنلاین هست؟ینی در حالتی که به نت وصلیم باید آزمون رو بدیم؟ 

    3_این که بخوایم از پاسخبرگ عکس بگیریم بعد بریزیم رو کامپیوتر بعد rar کنیم بعد این فایلا رو آپلود کنیم بعد ارسال کنیم که خیلی طول میکشه و نمی تونیم توی اون زمانی که گفتین آزمون رو بفرستیم  مگه اینکه از  وقت ازمونمون بزنیم!

    4_این فیلما 2 تاشون رو هنوز نزاشتین 




    پاسخ:
    1- باید بی نقص باشید، سوتی باید حذف شه از زندگیتون!! + سوالا چن قسمتیه اینطوری نیست که 3صفحه بنویسید فقط برای کل سوال یه پاسخ بخاد. ینی هیچوقت اتفاقی که گفتی نمیوفته مگه اینکه تو قسمتای اول سوال سوتی بدی که خب سهم زیادی از نمره میپره دقیقا مثل مرحله 2 اصلی!
    2- نه نیازی نیست وصل باشید به نت
    3- 10 تا 15 دقیقا زمان برای همین در نظر گرفته میشه، ینی اگه آزمون قراره 4 ساعت باشه ما 4 ساعت و 15 دقیقه وقت میزاریم براش
    4- هر هفته یه مقداری از فیلم ها برای روز چهارشنبه است و محتوای اونا درساییه که خودتون میخاهید مثلا فرض کن شما تو خوندن فلان مبحث کتاب به مشکل برخوردید یا کلا یکی از مباحث رو میخاید بیشتر یاد بگیرید + بقیه محتواش میشه حل تمرینایی که سخت بوده و حل شبه-آزمون و غیره.
    سلام من دانش آموز حلی هستم و الان به هیچ منبع یا فایلی دسترسی ندارم
    میشه برام رمز یا فایل بفرستید؟ یا چیکار کنم؟
    پاسخ:
    سلام جونم، الان روی رده‌ب گذاشتم چی کار کنید.
    سلام
    خسته نباشید
    یه سوال
    1.سوالای آزمون در سطحه دوره ی درسی فیزیک هم هستش؟ یا سطحش بالاتر یا پایین تره؟
    2.اگه ما حلی باشیم ولی نتونیم توی زمان مقرر امتحان بدیم ( مثلا توی قطار یا ماشین باشیم) باید چیکار کنیم؟؟؟
    مرسی!
    پاسخ:
    سلام محمد جان،
    1- توی این آزمون چون آزمون اولتونه عمومیتِ سوالاش در همون حد و آسونتره، ولی سوالِ سخت تر هم داره
    2- باید حتما حتما آزمون رو بدید! اگر شرایط بحرانی باشه مث همین که گفتی باید زودتر هماهنگ کنی تا بگم چیکار کنی.(سریعا بهم پیامک کن اگه مشکلی هست)
    خواهش می‌کنم
    ببخشید اینو یادم رفت
     در مورد تابع چه کتابی بخونیم؟
    پاسخ:
    سوال اگه ازش بیاد بیشتر فکریه، نیاز به کتاب خاصی نیست.

    سلام


    1- سوالای آزمون روی این وبلاگ قرار میگیره یا روی رده ب ؟

    2- این فصل 2 کتاب فیزیک پایه ، برای آزمون کافیه ؟

    3- شبه آزمون لینکش کی قرار داده میشه ؟

    4-  8:30 صبح یذره زود نیستش ؟  :)

    5- زمان آزمون برای سوالا کافیه یا خیر ؟ (فرض کنید شخص آزمون دهنده در سطح علمی پایینی باشه و فقط یبار فصل 2 خونده باشه)

    6- برای آزمون ها کتاب فیزیک پایه کافیه یا کتاب دیگری هم هست ؟ 

    7- ببخشید سوالا زیاد شد

    8- با آرزوی موفقیت برای همگی مون

    پاسخ:
    سلام
    1- همینجا قرار می‌گیره
    2- آره تقریبا
    3- امروز(3شنبه)
    4- پس چند خوبه؟
    5- احتمالا وقت کم بیاره ولی اگه همه سوالای فیزیک پایه رو حل کرده باشه فک نکنم. همه‌ی سوالا و جوابای فصل 2 فیزیک پایه رو توی تمارینتون گذاشتم، حل کن آزمونتو خوب بدی.
    6- فعلا فیزیک پایه، هفته‌های دیگه کتابای دیگه هم میاد وسط
    7- خواهش می‌کنم ;)
    8- صد در صد
    سلام 
    جواب تمرینات رو بزارین، ممنون 
    پاسخ:
    تمریناتی که سخت‌تره + شبه-آزمون، توی یه فیلمی که فردا گذاشته می‌شه براتون حل میشه.
    سلام آقا
    من که کپ کردم !!! 4 ساعتتتت!!!!!
    مگه چند تا سواله؟؟؟؟
    راستی آقا پیامک دادم به اون شماره ای که پیاممک باهاش برام اومده بود !!
    باید به شماره ی دیگه ای می دادم؟؟
    پاسخ:
    نه نه درسته!
    رسیده!
    بهت میگم چیکار کنی!

    سلام


    ببخشید این فیزیک پایه جلد چندش ؟؟ 

    پاسخ:
    جلد 1
    سلام ببخشید من انقد مزاحم میشم
    !!!!!
    الان داشتم تمرین می کردم جوابی که شما گذاشته بودید دقتش کمتر بود واسه من بیشتر ( برای فیزیک پایه ) بعد 2 رقم هم فاصله داشت
    حالا تکلیف سره امتحان که می خوایم تک جوابه بدیم چیه؟

    فعلا !! :))
    پاسخ:
    کامپیوتر که تصحیح نمی‌کنه! اصلا مشکلی نداره اونطوری!
    سلام
    رمز فایلا رو توی فرومتون بزارید؟!به نظرم بهتر از sms هستش !
    خیلی ممنون ازتون !
    پاسخ:
    سلام ، آره فروم سایت اصلی رو دارم درست می‌کنم، از وقتی درست شه میره اونجا
    سلام
    رمز دانلود فایل ها چیه؟ :/ 
    پاسخ:
    کیستی؟!
  • امید ظریفی
  • سلام دکتر...
    رمز مطالب این پست چیه؟!
    اس ام اس نکردید...
    پاسخ:
    پیامک شد امید جان
  • دبیرستان حلی
  • آقا توی سؤالات نمودارکشی داریم. با mathtype میشه نمودار کشید؟

    پاسخ:
    رسم نمودار نداره!
    با عرض سلام
    امتحان بدی نبود اما پرینت گرفتن از جواب ها حدود نیم ساعت وقت گرفت چون متاسفانه هیچ یک از دوربینام درست کار نکرد و مجبور شدم برم مغازه کپی ای 
    و چند تا اعتراض کوچک 
    1 سوال یک c با تقریب نوشتم چرا نمرا نگرفته
    2 سوال دو قسمت b از دو راه حساب کردم با استفاده از داده های سرایدار 13 و شراره 7 که جواب مورد نظر شما با استفاده از داده های شراره دقیقا با من یکی بود اما چون بالای صفحه بود فکر کنم ندیدینش 
    3 سوال شش هم که حرکت دو بعدی و برداری بود !
    4 من نمی فهمم چرا سوال آخر را شما اینتوری حل کردید دوباره میشه با توضسح بیشتر حل کنید
    5 راستی چرا نفر 2 7 8 ..!
    با تشکر از زحمات شما 
    میرمیران

    پاسخ:
    آرمان خیلی دیر اعتراض دادی و الا اثر داده می‌شد!
    در مجامع حضوری از قبل گفته شده بود، پس نفرات چندم جایزه بگیرن؟!
    سلام 
    راستی یادم رفت رمز ها برای من اس ام اس نشده 
    ممنونم
    پاسخ:
    همینجا تو یه نظر خصوصی شماره‌تو بفرست برام، خواهش می‌کنم عزیزم
    با عرض سلام
    خیلی ممنون که یک وقفه انداختید 
    اکه می شه جواب های فیزیک پایه رو بگذارید
    ضمنا نمی شه اعتراض امتحان اول رو که گفته بودم توی نمره ی هایم منظور کنید
    نمی دونم چرا امتحان دوم ادامه ی سوالات رو همه ش رو نمره 0 گرفتم اگه ورقی که فرستادم مشکلی داره به من اعلام کنید دوباره بفرستم  با دور بین بهتر نشد اما  می شه جواب را فهمید!
    من که خیلی ناراحت شدم این نمره رو دیدم
      thank you 

    پاسخ:
    خواهش می‌کنم، بررسی میکنم حتما چشم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">